Stage 8

26 augustus 2022 - Langreo, Spanje

Vanmorgen weer lekker vroeg op. De fietsen stonden nog op de aanhanger, in de parkeergarage van het hotel. Dus dat scheelde weer opladen. Onderweg tot 2x toe verkeerd gereden op een stukje van een kwartier. Het was te gezellig in de bus, dus werd er niet opgelet 😂

De etappe vandaag begon eigenlijk meteen met een klim. Lekker wakker worden. Ik werd natuurlijk weer aan alle kanten voorbij gefietst. Walter en Richard stonden weer eens langs de weg met een lekke band. Toen ik bijna boven was hoorde ik Walter zeggen: "hee daar hebben we Judith weer". Ha! Mooi niet, ik start nu aan het afdalen. Dikke doei! Later in het dal zag ik Werner op ze wachten. Uiteindelijk zijn we met z'n vieren doorgefietst richting stop 1.
Op de snelweg werden we weggestuurd door de politie. Gelukkig liep er een weg parallel aan de snelweg dus hebben we die genomen. Daar kwamen we Ronald en Johan ook tegen. Als groep kwamen we aan bij stop 1.

De volgende klimmen was ik de mannen natuurlijk al weer kwijt. Maar het viel me super mee dat de heren net 10 minuten weg waren toen ik aankwam bij stop 2. Albert had weer een heerlijke lunch bereid.

In de afdaling van 5, of was het 6?, stond een bord langs de weg: 20%. Rustig aan, want de weg was nat. Voelde niet heel erg lekker.

Er zaten vandaag 8 klimmen in. Die laatste pffff. Heb 'm niet helemaal afgemaakt. Ben gestopt waar de bussen stonden. Zag 18% voorbij komen op de garmin. Het stuk na de bussen zou nog zoiets zijn, succes. Ik duik de bus in. Lekker warm. En droog 😁

Nu in de bus terug. Hoop dat we het overleven😋. Er wordt zo hard gereden. Lekker veilig op die smalle bergweggetjes. NOT!

-----
Had to get up early again this morning. Thankfully the bikes were still on the trailer,  in the hotel garage. On the way to the start,  took 2 wrong turns, so the 15 minute ride was a bit longer. It was too much fun, so the driver wasn't paying attention to the navi.

Today's stage started off with a climb. Time to wake up.
Ofcourse the men passed me left and right. But Walter and Richard had a flat again. Almost at the top I heard Walter say:"hey it's Judith" Ha, try and keep up, I'm starting the descend. In the valley Werner was waiting for them, so the four of us continued on together to stop 1.
On the freeway we were told by the police we weren't allowed to ride there. Luckily there was a road parallel to the freeway. And that's where we met up with Ronald and Johan. As a group we arrived at stop 1.

On the next climb I lost the guys again. But when I got to stop 2 they had only left about 10 minutes before that. Again Albert had prepared a delicious lunch.

On climb 5, or was it 6? There was a dign, the descend was 20%!! Remember to take it slow, the roads are wet.

There were 8 climbs today. The last one was killing. Saw 18% on my garmin. The vans were almost at the top. Heard the bit to the finish would be worse. Ok, good luck. I'm stopping here. I'll wait in the van for the others, it's warm and dry 😁

On the way back to the hotel now. Hope we survive this. We are going really fast on these small mountain roads. Feels really save... NOT!!