Etappe 9

27 augustus 2022 - Nava, Spanje

Wat een bagger dag! Ik kijk uit naar de rustdag morgen. We vliegen naar Alicante aan het eind van de middag.

Vanmorgen zou vlak beginnen. Spaans vlak is helemaal niet vlak. Binnen 10 km begon -volgens de garmin- de eerste klim. De eerste ging nog wel. Voelde m'n knie, maar niet overdreven. Op de tweede klim, was iets van 7 of 8%, weer van die heerlijke pijnsteken. Misschien had ik de laatste klim van gister niet moeten doen. Maar ik heb het gered.

Na ongeveer 16km kwam ik voorbij een benzinepomp. Tijd voor een pitstop! Had niet door dat Leo en Nick met de bus achter me reden. Die waren al ongerust. Nee, niks aan de hand.

Daarna op naar de eerste stop. Het voelde alsof ze 'm steeds verder hadden gezet. Doordat ik bij de pauze op het verkeerde knopje had gedrukt was de garmin uit gegaan. De stop was op ca 43km. Ik dacht dat ik 16km gereden had. En maar tellen. Nog zoveel km tot de stop. Maar voor m'n gevoel kwam hij maar nooit. Wat een strijd met jezelf. Wat een takke eind. En dan is het maar een kilometer of 45. Het duurde eindeloos voor mijn gevoel. Maar gelukkig Daan en Sofie toch nog gevonden.

Na een heerlijke tompouce en een kopje thee de fiets in de bus en ben ik de rest van de dag meegereden als verzorging. Stop 3 helpen opzetten en dan wachten op de renners. Nu zitten we bij stop 4. Op een paar na zijn ze allemaal naar boven, gestart aan de meest zware klim van de dag.

Morgen rustdag. Er wordt niet gefietst, maar wel gereisd. Vliegen van Ovieda naar Alicante.

etappe-9-routeetappe-9-profieletappe-9-les-praeres

-------
Thus day sucked!! I'm looking forward to the relaxday tomorrow. We fly to Alicante at the end of the day.

According to the profile today would start out flat. Uh-huh Spanish flat is completely different from Dutch flat. Within 10km the first climb of the day started, according to my garmin. First climb was ok. Felt my knee, but not too much. On the second climb, about 7 to 8%, I felt these lovely stabs of pain. Maybe I shouldn't have done yesterdays last climb.  But I made it.

After about 16km I passed a gasstation. Time for a pitstop. Didn't notice Leo and Nick driving behind me, they were wondering if something was wrong. Nope, I'm fine.

After the break on to stop 1. It felt like they kept moving it. At the break I had pushed the wrong button and turned of the garmin. Thought I had done about 16km. The stop was at about 43 km. All I did was count how far left to go. But it felt like it never came. I was really struggling with myself. Such a long haul. And it was only about 45km. Felt like it lasted forever. But than I finally found Daan and Sofie.

After a delicious piece of cake and a cup of tea the bike was stored in the back of the van and I continued as  categiver for the day. Helped set up stop 3. And than you wait for the riders. Now we are at stop 4. Most of them went up the toughest climb of the day.

Tomorrow is a day of rest. Nu cycling, but traveling. We fly from Ovieda to Alicante.