Stage 6

24 augustus 2022 - Santa Cruz de Bezana, Spanje

Vandaag weer van start gegaan. Het ging echt heerlijk. Had verwacht dat ik super laat bij stop 1 zou zijn, va niet zo snel, naar zat maar een kwartier achter degene voor me. Hoefde dus ook niet meteen al in de bezemwagen en mocht lekker door fietsen.

Op de tweede klim van de dag wel wat tijd kwijt geraakt. Toen zat Jacob ongeveer anderhalf uur voor me. Klim was lang, maar prima te doen. Ging alleen niet zo snel als ik had gehoopt. Maar het uitzicht op de top maakt veel goed.  Beetje heet. Het was 36°C
Bij stop 3 was de achterstand nog maar een half uurtje. Ik hou van afdalen 🤣

Onderweg genoten van de omgeving. Wat is het hier enorm mooi!! Op weg naar boven schoten de salamandertjes weg, langs de weg staan heel veel leuke paarse bloemetjes. En overal zie je van dat gras met van die enorme pluimen. Kabbelende beekjes langs de weg. Her en der een watervalletje. Moet eigenlijk meer tijd vrij maken om foto's te maken... maar die tijd gun ik mezelf niet. Wil niet te ver achter komen.

Wat wel grappig is: de heren klagen steeds over regen, hebben ze blijkbaar iedere dag gehad. Ik heb alleen maar zon gezien, gisterochtend een beetje bewolkt. Alleen regen gezien tijdens de autoritten. Doen ze toch iets verkeerd 🤣

20220824_11163520220824_124845Screenshot_20220824-201103_Strava

--------------
Started the next stage today. It felt awesome. Was expecting to be at stop 1 really, really late. But there was only about 15 minutes between me and the one in front of me. So there was no need to get in the van right away and I could continue cycling.

Did lose some time on the second climb. Jacob was about an hour and a half in front of me then. Climbing went fine, a bit too slow to my taste, but I made it. Was a bit hot, 36°C. But the views, wow!
At stop 3 I was only about half an hour behind Jacob. I love the descend!!😂

Along the way I was enjoying the scenery. It is so beautiful out here!! On the climb you could see these small salamanders running away, pretty purple flowera by the side of the road (perhaps it's just weeds, but they sure were lovely). There are small streams, some with waterfalls. I really should make time to take pictures. But I don't allow myself to do so, do 't want to fall too far behind.

Funny detail: the men are complaining about rain, apparently they had rain every day. I've only been riding in the sun. Yesterdag morning a bit cloudy. Rain was during the transfers. I guess they are doing it wrong 🤣