Stage 5

23 augustus 2022 - Bilbao, Spanje

Vandaag toch van start gegaan. De dag begon met regen onderweg in de auto naar de start. Vandaag ging de transfer snel, alle fietsen waren snel op de aanhanger. In Irun vertrok ik weer voor de rest uit. Terwijl ik de eerste meters maakte kwam het laatste busje met renners net aangereden.

Het eerste stuk was vervelend. Door de bebouwde kom, veel stoplichten en verkeer. Weer een stuk langs een snelweg (begint te wennen trouwens).
In San Sebastian koos ik voor een alternatieve route langs het strand. De weg liep parallel aan die van de route, maar hier was een fietspad. Anders moest ik tussen de auto's fietsen. Leek me niet zo veilig, omdat ik nog steeds alleen reed.

Bij de eerste de beste klim werd ik door de bezemwagen opgepikt. Potje staan janken ervan overtuigd dat het voorbij was. Maar ze hebben me naar boven gebracht en daarna weer laten fietsen. Zolang de klim niet te steil is, dus niet veel druk op de knie, gaat het prima.

Na de lunch werd het al lekker warm, zo'n 33 graden. Weg bij de mooie kust, het binnenland in. Eerste stukje na de lunch was klimmen, knie hield het goed. Daarna een lange afdaling. Bij de volgende klim toch weer in de bezemwagen. Nu kon ik er beter mee om gaan dan de eerste keer. Het is nog niet voorbij. Morgen gewoon weer starten en kijken hoe het gaat.

---------
Did start today. The day started if with rain, on the way to the start. Transfer went quickly. All the bikes were on the trailer on time. In Irun I started before the others again. While riding the first neters the third van arrived.

First bit was terrible. Lots of stoplights and traffic. Again riding along the freeway (which I'm actually starting to get used to).
In San Sebastian I chose an alternative route, which ran along side the original one. This one had a bikepath. The other one being a busy road. Option 1 seemed saver since I was still on my own at that time.

At the first climb the last van came and picked me up. At that point I was depressed because I thought the adventure was over. But the dropped me off at the top of the climb and I continued my way. As long as the incline isn't too steep and I don't put pressure on the knee I am fine. It's not over yet, lets see how far I make it tomorrow.

After lunch the temperature rose to 33°C. Gone was the beautiful coast, we were traveling inland. The first bit after the lunch was an incline, my knee held up great. After that a long descend. Unfortunately they picked me up again on the next incline (glad they did, but would rather not need it). But I could handle it better this time. I'm going to start again tomorrow, see how far I make it.