Stage 2 Vuelta 2022

19 augustus 2022 - Breda, Nederland

Vanmorgen moesten we om kwart voor 8 in de bussen zitten. Natuurlijk niet gehaald, want niet alleen de koffers voor Spanje gingen vast mee. Natuurlijk ook de fietsen. 18 Stuks. Maar in het hok stonden Spanje-fietsen en Nederland-fietsen. En, hoe kan het ook anders.... er zaten een paar Spanje-fietsen op de trailer waar alleen Nederland-fietsen op moesten. Dus die moesten er weer uit. Uiteindelijk 3 kwartier later onderweg naar Den Bosch.

Meteen vanaf de start werd de groep opgedeeld in diverse snelheden. We zijn niet niet lang bij elkaar gebleven. Ik heb tot de eerste stop met Jacob en zijn vrouw Karin gefietst. Echt een heerlijk tempo. Een van de snelle groepen hebben we nog ingehaald omdat zij lek gereden waren. Echt balen dat ze ons net voor de eerste stop weer inhaalden.

Na de pauze reden Ronald en Rene met ons drieën mee. 2 Van die lange mannen als windvangers, mze zijn beide 2m, beter kan het niet haha.
Op een gegeven moment sloot de rest van die andere groep weer aan. Er werd wel geroepen we gaan lekker 30 rijden, maar mooi niet dus. Heel onrustig, dan weer sneller dan weer langzamer. Bloed irritant. Ik blijf er wel wat achter. Na een paar kilometer zei Walter: jij moet in het peletonnetje rijden, houden ze je uit de wind. Dus hij mij duwen en positioneren. Niet lang daar gezeten. Ik reed op een huurfiets en het stuur stond zo  ver dat ik niet goed bij de remmen kon. Levensgevaarlijk daar in die groep, laat mij maar lekker achteraan hangen.

Na de lunch, bij de Proloog in Amerongen, weer door. Deze keer weer bij Jakob en Karin aangesloten. Dat is meer mijn tempo en met z'n drieën is het makkelijker anticiperen voor het moeten remmen.

Uiteindelijk waren we maar een uur later binnen na de snelste groep. Het ging lekker!!

Morgen 190km rondje Breda-Breda. Kan ik eerder beginnen. Vroeg beginnen, vroeg klaar 😀

‐--------------------------

This morning we were supposed to be in the vans at 7.45. Of course we didn't make it. Because not only the luggage for Spain had to be in the trailer, we also have 18 bikes to take with us. And in the storage room there are bikes-to-go-to-Spain and stay-in-Holland bikes. And of course, some of the Spain-bikes ended up on the Holland trailer. So we had to taken them off again. Finally 45 minutes later we left for Den Bosch.

Right from the start the group was divided in several groups with various speeds. We didn't ride together for long. Up until the first stop I rode with Jacob and his wife Karin. Really a wonderful pace. We passed one of the fast groups, they had a flat tire. Really annoying they passed us just before the first stop.

After the break Ronald and Rene rode with us. 2 Tall men, both are about 2 meters (about 6 ft, 6 inches). Couldn't be better. At a certain point the rest of the group joined us. They said they would ride 30km per hour, NOT! It was all very uneasy, than faster, than slower. Bloody annoying. I'll keep my distance. But after a few kilometers Walter said you need to be second at the front, they'll keep you out of the wind. So he pushed me forward to position me. I, riding on a rental bike, couldn't reach the brakes properly because the steeringwheel was way to far for me. It didn't feel right at all up front so I let everyone pass me and liked it a few feet from the rest.

After the lunch, which was at 'De Proloog' in Amerongen, back at it. Again with Jacob and Karin. They ride at my favorite pace. Plus with only three it is easier to anticipate when to brake.

All in all we were only 1 hour behind the fastest group. It went well!!