Stage 3 Vuelta 2022

20 augustus 2022 - Breda, Nederland

Vanmorgen vertrokken we vanuit Breda. Dus geen transfer vandaag. Ik wilde graag om 7 uur op de fiets zitten (vroeg beginnen,  vroeg klaar). Maar het ontbijt was pas vanaf 7 uur,  dus het werd kwart voor 8. Fietste in eerste instantie met Rene. Ergens onderweg kwamen we Sophie met vriendin en haar moeder tegen,  die reden vandaag mee.

Bij de eerste  rustpauze haakte Ronald aan. Hij was zijn bidons in het hotel vergeten 🤣 en die heb je echt wel nodig op zo'n lange rit. Gelukkig hadden ze die naar de eerste stop gebracht.
Vlak na de eerste stop reed een van de dames lek. Band was met geen mogelijkheid er vanaf te krijgen.  Dus zij op zoek naar een fietsenmaker en wij door.

Na de lunch had ik het even zwaar.  Ging voor geen meter meer.  En dan helpt het niet dat je op je fietscomputer ziet dat het nog 100km is. Maar goed,  maar hulp van de mannen, weer over het dipje gekomen en weer door.

We hebben de hele dag voor de snelle groep uit gereden. Zij waren een uur later vertrokken.  Balen dat ze ons 14km voor de finish inhaalden. Toch verdwenen ze niet uit zicht. Bij Breda hadden ze zoveel stoplichten tegen dat wij ze weer bijhaalden en zijn we samen naar de finish gereden.

Morgen om 5 uur 's morgens komt de taxi om ons naar Schiphol te brengen. Half 10 vliegen. Eerst een vlucht naar Madrid. Daarna naar Bilbao. Dan begint het echt werk.

-------------------

This morning we started from Breda. So no transfer today. I wanted to start at 7 a.m., but breakfast was later this morning because of the weekend. So I started at 7.45. At first I rode with Rene. Somewhere along the way we met Sophie with her friends. They rode along today.

At the first stop Ronald joined us. He had forgotten is water bottles.  Luckily they were found and dropped off at the first stop. Just after the first stop one of the ladies had a flat Tire. So they went looking for a bikerepairshop and we continued our stage.

After the lunch I was having a rough time. Just couldn't get my speed back up. And it doesn't help to see you still have 100km to go on your bike-computer. Anyway, with the help of the men I got over it.

All day long we were ahead of the fast group. They left an hour later.  It really sucked they passed us 14km before the finishline. But they never left our sight and at Breda they had so many red stopsigns we caught up with them again and all finished together.

Tomorrow a taxi will be at the hotel at 5 a.m. to take us to Schiphol airport. We fly at 9.30 a.m. First to Madrid and than Bilbao. And than it really starts...