Rest day 3

4 september 2022 - Sanlúcar de Barrameda, Spanje

Vanmorgen een half uurtje langer kunnen blijven liggen. Dan weer spullen inladen, ontbijten en gaan. We hadden een transfer van 320km. Weer heeeeeel veeeeel olijfbomen gezien.

Ik mocht de bus met de fietsentrailer rijden. Ging helemaal prima. Grootste uitdaging waren de smalle straatjes hier. Bij een bocht even achteruit moeten steken en met de bus een stoeprandje mee om te kunnen draaien. We hadden van het hotel een adres gekregen van een parkeergarage. Daan zijn vader reed in hun huurauto achter me aan. Ronald reed met mij mee. Bij de parkeergarage aangekomen rende hij even snel naar binnen om te kijken of ik er überhaupt in zou passen. Volgens het mannetje van de garage wel.

Ondertussen stond ik met die enorme lengte lekker de hele straat te blokkeren. Allemaal auto's achter me toeteren 🤣 De andere kant had zichzelf ook klem gereden dus kwam een Spanjaard verhaal halen. Bla bla geen idee wat jij zegt dus ik praat lekker Nederlands terug. Hilarisch, hij liep helemaal rood aan.

Nadat ik van de heren groen licht had gekregen haalde ik eindelijk de bus van z'n plek. Iedereen weer blij. De draai de garage in was een uitdaging. Haalde de bocht net niet, dus de kar moest even los. Vervolgens weer aangekoppeld en verder naar beneden. Daar stond een betonnen paal waardoor ik weer de bocht niet kon maken. Achter de bus ging de slagboom direct dicht. Bijna op het hoofd van Daan zijn vader. De bus kon ook niet de hele garage door. We moesten aan het begin blijven anders werd het te laag. Uiteindelijk werd de kar (handmatig) verderop, waar het heel laag was, geparkeerd. Voor de bus was nog net 1 plekje vrij.

Daarna beetje relaxen en fiets onderhoud uitvoeren. Rond 7 uur kwam Albert (hij is beroepschauffeur) voor de sleutels.  Hij wilde de bus bij het hotel parkeren. Tussen jou en mij: was best genieten dat bij hem ook de kar losgekoppeld moest worden 🤣

Nu half 9 en aan het avondeten. Eerder doen ze hier nergens. Betekent wel dat het weer laat wordt.

------
Could sleep in for half an hour today. After that having to load the vans again, breakfast and than a transfer of 320km. Saw loads of olive trees again.

I got to drive the van with the biketrailer. Biggest challenge were the narrow streets here. The hotel provided info of a parking garage. Daan's dad followed us in his car. Ronald rode up with me. When we got to the garage Ronald ran in to check and see if the van + trailer would fit. The guy from the garage said it would.

Meanwhile I was blocking the street. People behind me honking their horns. The opposite side was stuck as well so some Spaniard came up to my window to complain. Hilarious, him complaining in Spanish telling me to move. Me in Dutch telling him no and why. His head turned so red.

After getting the green light for the garage I finally moved. Everybody happy. The first turn was a huge challenge. We ended up having to unhook the trailer. Move a bit and hooked it on again. When I entered the garage there was a huge concrete pillar. Again I was too long to make the turn. So the men unhooked the trailer again. The trailer was (manually) parked in the lowest part of the garage. The van couldn't make it through the entire garage, I had to stay in the front. Where there was 1 spot left for me.

Back at the hotel time to relax and a little bike maintenance. Around 7pm Albert (who is a Professional driver) came by the room for the keys. He wanted to park the car near the hotel. Between you and me: it felt great that the trailer had to be unhooked for him as well 🤣

It's 8.30 pm now and time for dinner. They don't eat sooner here.