Vuelta 2022

12 augustus 2022 - Amersfoort, Nederland

* For my English speaking friends, there's an English section below the Dutch one.*

Goede dag allemaal,

Vanaf volgende week donderdag start ik aan de grootste uitdaging van mijn leven. Samen met 15 andere fanatiekelingen ga ik de Vuelta fietsen, een dag voor de profs uit. Nu een klein jaar fanatiek aan het trainen hiervoor. Tijdens de spinningles hoor ik Jos heel vaak zeggen "fietsen is leuk!". Eens kijken of ik er straks nog zo over denk :)

We starten de 18e in Utrecht. Fiets en bagage gaan de 19e vast richting Spanje, dus etappe 2 en 3 rijd ik op een huurfiets.  De 21e vliegen we via Madrid naar Bilbao. 21 Fietsdagen, een aantal rustdagen en 3280 km later is de finish in Madrid.

Het is voor het eerst dat ik zoiets onderneem. Geen idee hoe het is om ruim 3 weken lang achter elkaar te fietsen. Kan dus geen garantie geven dat ik het blog iedere dag bijwerk, maar ik ga zeker mijn best doen. Hoe dichterbij het komt hoe meer de zenuwen opspelen.

6 Dagen, 2 uur, 15 minuten en een aantal seconden te gaan...

English

Hello all,

Starting next Thursday I will embark on the biggest challenge of my life. Together with fifteen other cycling fanatics I am going to ride the Vuelta (perhaps you are familiar with the Tour de France, this is similar except it is in Spain).  We ride one day ahead of the pro's. Have been training for a little under a year for it now. During the indoor cycling lessons I often hear Jos say "cycling is fun!" I wonder if I still feel the same about it after all this.

We start in Utrecht on the 18th. Bike and luggage leave for Spain the 19th, so I will be riding the second and third stage on a rental bike. De 21st of August we fly via Madrid to Bilbao. 21 Cyclingdays, a few restdays and 3280 km later we finish in Madrid.

First time ever for me to undertake anything like this. I have no idea what it is like to ride my bike three weeks in a row. So I can't give you a guarantee I can update the blog every day, but I will certainly will do my best.  The closer it gets, the more nervous I become.

6 Days, 2 hours, 15 minutes and some seconds till the start...